jazziie

Alla inlägg under april 2016

Av Jasminč Caspersson - 27 april 2016 10:45

Hejsan Hoppsan på er allesammans! 

Jag får be om ursäkt för att bloggen har legat nere, men har haft så sjuukt mycket i skolan så har inte kunnat ägna någon annan tid på saker förutom läxor. Men nu är jag ikapp och jag har fått veta att jag kommer klara 2 ämnen så kommer gå ut med 2 F istället för fyra, tror ni jag är glad eller? Känns så otroligt skönt. Jag kommer klara mig. Om 42 dagar så kommer jag stå där med mina vita kläder och bara skrika och gapa mig hes, dansa på flaket, dansa, skrika, skratta & gråta. Utav bara ren jävla lycka. 13 år utav skolår är äntligen över. Jag har klarat det. Men annars så har det inte hänt mycket alls sen sist vi hördes.


Men nu ska jag verkligen försöka få upp minst ett inlägg om dagen, för nu känns det som att jag kommer ha tiden till det. Men jag lovar inget, men ska verkligen försöka, för vill så gärna blogga men, skolan är min största prioritet just nu. :) Men nu ska jag sätta mig och jobba, har lektion igentligen. Hehe. :) 


Hoppas ni har det bäst så hörs vi i nästa inlägg :* 


Delar med mig utav en av de absolut första bilderna jag tog med min system kamera. :)

 


Kram Jasmine


Av Jasminč Caspersson - 19 april 2016 07:00

Idag är ingen vanligt dag, för idag är det min födelsedag, hurra hurra hurra!
Hejsan! Hoppas allt är jätte bra med er, med mig så är jätte bra. Idag är ju min födelsedag så jag mår jätte bra. Så nu ska jag gå upp och få på mig kläderna och sen iväg mot skolan.:)

Av Jasminč Caspersson - 15 april 2016 08:10

Fredag är äntligen här!
Ihelgen är det fullt upp, precis som denna veckan har vart. Är jätte trött.. Men vi kör en stressig helg och sen blir nästa vecka lugnare, hoppas jag.
Har religions prov idag, usch. Är jätte nervös, mådde illa p.g.a nervositet imorse... Hur som helst, jag ska försöka blogga så mycket jag kan.

Dagens outfit är iallafall:
Byxor-H&M
Skor-H&M
Skinnjacka-Ellos
Linne-Ginateicot
Tjocktröja-Ullared

Smink:
Ögonskugga, eyeliner, mascara & ögonbryn
Och sen en söt liten fläta.

Så körde på en väldigt chill outfit idag. Men nu ska jag plugga på religonen på bussen. Så ha en underbar Fredag så hörs vi! <3

Av Jasminč Caspersson - 13 april 2016 12:09

Hejsan Hoppsan på er allesammans. Ni vetja att jag har ju en kategori som heter "jazziie tycker till" och idag tänkte jag tycka till om "raka sig". Alltså kvinnor och män som rakar sig.

 

Jag tillhör en av dem som rakar mig, under armarna, på fiffin och benen. Jag har gjort det valet för jag tycker att det är fräschast. Jag gillar att vara len och är inte så förtjust i att ha hår på kroppen mer än på huvudet. Men sen är det ju så, alla är ju olika. Det finns dem kvinnor som bara vill raka benen, men inte fiffin. Och det är helt okej. Samma sak hos killar, det finns även killar som rakar benen, under armarna, runt penis och på bröstet, sen finns det dem killarna som inte vill raka sig, och det är helt okej.

Att raka sig på de olika ställena är helt upp till var och en. Vill man inte raka sig så är det okej och vill man raka sig är det okej. Min åsikt är att du ska endast raka dig för att du vill det, inte för att din partner säger det, inte för att alla i omklädningsrummet på idrotten gör det. Utan bara för att du själv vill det. Det är okej om du vill ha hår på din kropp och det är okej om du inte vill ha hår på din kropp.

 

Sen finns det dem som bara rakar sig under sommaren men inte på vintern det är också okej. Sen finns det många som drar sammankopplingar för de kvinnor som inte rakar sig att dem är feminister för det, och nej det behöver du inte vara, det dör har jag aldrig förstått mig på, varför ska man ha hår på kroppen för att vara feminist? Man kan raka sig och vara feminist men då blir man inte "anklagad" för det men har du hår på kroppen så blir du "anklagad" för att vara feminist fast du kanske inte är det så jag tycker det är konstigt att man drar den slutsatsen. Jag kan strunta i att raka mig ibland just för att jag inte vill eller orkar inte raka mig, men jag är inte feminist bara för att min kropp har hår på sig.

 

Så vad jag ville säga med detta inlägget är att, raka dig om du vill, raka dig inte om du inte vill. Det är helt okej att göra som du vill. Men gör inte något för att de någon annan vill utan bara för att du själv vill.

Av Jasminč Caspersson - 13 april 2016 05:58

Godmorgon, sitter just nu och gnager på en smörgås och ett glas med fruktsoppa ska snart gå in och tvätta mig och sminka mig och allt de där.

Idag börjar jag 08.00-13.45 igentligen är det 09.45 - 13.45 men har lite möte och måste göra klart en uppgift med en kompis med innan skolan startar. Vi har hur som helst bara skapande verksamhet och svenska idag. Sen blir det hem och plugga och vid halv 6-6 ska jag träffa en saknad gammal vän. <3

Hoppas ni får en bra Onsdag så hörs vi!!

Av Jasminč Caspersson - 12 april 2016 06:06

Och godmorgon alla fina läsare. Just nu sitter lilla jag i sängen och är HUR trött som helst. Jag gick upp runt klockan 5 för jag glömde av att jag faktiskt är inne i stan, sen så käkade jag lite frukost. En kopp te och en tekaka med smör och marmelad, mums! Så nu ska jag sminka mig, kolla över dagens schema och sen dra på mig kläderna och sen är det time att gå till bussen.

Idag efter skolan så ska jag gå min promenad, kommer nog inte gå riktigt så långt som igår, ska nog satsa på en halvtimme idag bara, för jag har en STOR uppgift som ska vara klar på torsdag och ett prov på fredag. Så måste ha tiden till att plugga. Men det löser sig!

Ni får ha en grym tisdag så hörs vi under dagen!
Slänger upp en bild från igår här nere med!

Kram Jasmine

Av Jasminč Caspersson - 11 april 2016 20:05

Hejsan Hoppsan, sitter just nu i tv soffan hos mormor. Har precis ätit middag och det blev pyttipanna med stek ägg och i pyttipannan så hackade jag ner en halv paprika. Blev super gott, sen hade jag gurkor vid sidan om. Sen till efterrätt så blev det en is glass.

Jag och mamma gick en promenad på 5.76 km. Så nu ska vi kolla på bonde söker fru och sen ska jag in i duschen.

Hoppas ni har haft en bra start på dagen! Kärlek till er alla!

Av Jasminč Caspersson - 11 april 2016 14:00

       

Sök här:

Mer om mig:


Hejsan Hoppsan!
Namn: Jasminé
Ålder: 18 år
Födelsedag: 19 April 1997
Relations status: Upptagen
Gymnasium linje: Barn & Fritid
Fritiden: Vänner, familj, pojkvän, gymmar, bloggar, pluggar & försöker fota.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards