jazziie

Alla inlägg under maj 2016

Av Jasminč Caspersson - 26 maj 2016 12:00

       

Av Jasminč Caspersson - 25 maj 2016 15:00

Hej. Tänkte nu visa er min studentoutfit idag, för exakt idag och exakt nu så är det exakt två dagar kvar tills vi springer ut genom dörrarna på delagardie. Har gjort lite olika collage med mössa, skor och klänning som kommer här nedan. Sen står det under bilderna vart det är ifrån. 


 

Min klänning är från Ellos och har strl 48, yeah i'm fluffy and i know. Tycker klänningen är jätte fin fast den är vit, hatar vita kläder överlag, men det är ju bara en gång i livet.  Klicka HÄÄR för att komma till kläningen. 

 

Sen här har ni mina skor och min mössa. Mössan är ifrån ABC gruppen  och kostade 475 :- och man kunde ju göra massa tillval men jag valde att inte göra det, det enda jag la till var mitt leopard skydd, som MÅSTE sitta på min mössa tills dagen det är dags, för den är vit och jag är inte vänn med vita saker, så för att inte förstöra den så beställde jag det, sen är det bara ett plus att det är leopard. För att komma till sidan där jag beställde klicka HÄÄR ! :D Skorna är från skopunkten och kostade 199:-  och dem hittar ni HÄÄR.



Sen får ni en bild på hela outfiten, men ni får tänka er en kropp där med. ;)

 



Jag är super nöjd med hur allt ser ut, och längtar verkligen tills jag får ta på mig detta och gapa och skrika och hoppa, springa, le, skratta och bara vara överlycklig. Så exakt när detta inlägget kommer upp, alltså idag onsdag 15.00 så är det EXAKT 14 dagar kvar. Åhh, vad jag längtar.


Kram Jasmine   

Av Jasminč Caspersson - 24 maj 2016 12:00

hejsan Hoppsan, hoppas verkligen allt är super bra med er. Med mig är det jätte bra, det är ganska mycket stress nu det sista i skolan och med allt annat som ska ordnas inför den stora dagen om drygt två veckor. Men men, idag tänkte jag förklara för er varför jag vill blogga, varför jag vill driva en blogg och varför jag tycker det är roligt.


- Första punkten som jag tänkte ta upp är att jag tycker det är så roligt. Jag älskar att logga in på bloggen och se om det är någon som har kommenterat, att jag har haft en mer läsare idag än igår. Jag älskar det jag tycker det är så roligt. Jag älskar att få både negativa och posetiva kommentarer om mitt bloggande. Det är så roligt.


-Andra punkten jag  tänkte ta upp om varför jag vill blogga är för att jag vill hjälpa, jag har så mycket erfarenhet av mitt liv som jag kan skriva om och hjälpa personer med. Jag har vart med om, mobbning, ångest, föräldrer med sjukdom och en frånvarande förälder är bara några av de få saker jag skulle kunna skriva om och tänk, genom att skriva om något utav det så kan jag hjälpa någon som läser. Den känslan är helt underbar enligt mig. Jag vill att folk ska kunna skriva anonymt frågor om sånt de tycker är jobbigt som jag kan försöka hjälpa dem med. Jag tycker det är roligt att hjälpa, jag vill finnas för allt och alla, okända som väl kända personer.


-Den tredje punkten är att jag älskar att skriva. Jag älskar att skriva om känslor, om vardagen, om påhittade historier, om drömmar ja allt. Jag älskar att skriva om mitt liv, om andras liv, om mina känslor, andras känslor. Skriva egna små berättelser. Jag har alltid älskat att skriva och Svenska har alltid vart en liten smyg favorit ämne i skolan. Jag har aldrig erkänt att jag älskar Svenska men jag gör det. Å att kunna skriva om allt detta eller ah, skriver ju inte om andra personer offentligt men skriva om mig själv osv så att andra får läsa. Jag älskar det. 


-Den fjärde och sista punkten handlar om att insperera och motivera. Jag vill kunna inspirera människor och motivera dem om att aldrig ge upp. Ge små tips om b.l.a skolan osv. Jag kanske inte har visat det så jätte mycket i denna bloggen, men det kommer. Jag lovar, vill kunna inspirera och motivera er till alla möjliga olika saker här i livet.


Så detta är mina fyra punkter om varför jag vill driva en blogg, varför jag tycker det är roligt och varför jag inte ger upp trots motivationen är nere på botten. Men det kommer bli bättre. Har så många roliga ideer på gång och är det ni vill att jag ska ta upp här så är det bara att kommentera. Ni får vara anonyma, skriv bara anonym där det står namn.


Hoppas ni får en underbar fortsatt bra dag så här jag av mig Kram. :)

 


Av Jasminč Caspersson - 23 maj 2016 15:00

       

Av Jasminč Caspersson - 22 maj 2016 15:19

Hejsan Hoppsan! Just nu ligger i sängen men baby, vi har precis käkat mat, fick bli kebabrulle idag, mums! I fredags hade vi bonnarundan med klassen, vilket betyder att vi åkte runt till alla i klassen som bor utanför stan. Så vi började 19.00 på kvällen, och var hemma vid 06.00 på morgonen, så kom i säng vid 06.30 Men vi hade super kul, men har vart trött hela helgen nu. Så nu ligger jag och baby och myser i sängen. <3 Så tänkte bara slänga in ett littet inlägg här, ska även förbereda lite blogg inlägg som jag kan lägga upp i veckan, för min mobil har lagt av, eller den går inte ladda så kommer inte kunna blogga i veckan, men ska förbereda lite inlägg som jag kan publicera i veckan.


Bjuder på en gammalbild! 

 

Men nu ska jag göra mig iordning för att gå ut och fotografera inför ett inlägg som kommer upp i veckan. :)



Kram! 

Av Jasminč Caspersson - 18 maj 2016 23:11

Hej! Asså jag vet inte vad som händer, det är så mycket förberedelser inför studenten och alla sista inlämningar och prov ligger mig hack i häl, så därför ligger bloggen för tillfället nere. Men kag har så mycket inspiration och så mycket att ge er och denna bloggen. Men jag har inte tiden, men det kommer. På Fredag ska våran klass ha bonnarundan, vilket betyder att vi åker runt till alla i klassen som bornutanför Lidköping, så b.l.a hem till mig. Så vi räknar starta vid 19.00 på fredag kväll och avsluta 07.15 på Lördag morgon, tror ni att jag kommer vara död på Lördag? Men ska förhoppningsvis träffa några gammal vänner på lördag om det löser sig med skjuts.

Men nu måste jag sova, så vi hörs när jag har tid över nästa gång! Kram på er!

Av Jasminč Caspersson - 9 maj 2016 14:00

Hejsan Hoppsan på er allesammans! Hoppas allt är bra med er, med mig är det bra tack. :) 

I detta inlägget tänkte jag berätta om min helg som startade redan i Torsdags eftersom det var kristihimel färd och i fredags var det ju klämdag.


Så vi startar med Torsdag, så var jag och baby på gårn i stan och städade för det var städ dag där. Sen på kvällen åkte vi hem och gjorde oss iordning och åkte till Tibro för där var det på crusing, senare på kvällen, natten vid 20.00 kanske så fick jag fruktans värt ont i magen, men tänkte att det nog inte var mer än förstoppning(jag blir lätt förstoppad när jag är stressad) så brydde mig inte så mycket mer om det. Men sen vid 23 så gick det inte, så vi fick åka hem och då satt jag och grät utav smärtorna, så jag ringde mamma och berättade, eller snare skrek ut hur jag kände. Den smärtan var helt otrolig, värsta jag någonsin upplevt. Så vi var på väg till akuten, men jag ångrade mig och åkte hem istället och somnade hemma sen.

 


På fredag ringde mamam vårdcentralen och jag fick åka dit halv 10.30 och väl där fick jag ta blodprov och graviditetstest. Jag var inte gravid, thank god! Men jag hade några blodprov som inte var normala, men de var inget farligt, men ska dit igenom inom 2 veckor och ta fler blodprov, så vi får se. Sen åkte vi in till marknaden i Lidköping, jag och mamma, för mamma skulle köpa blommor och blomjord, sen åkte vi hem igen. Jag och älsklingen åkte sedan till Vara för att fixa min balkläning, så snart är den klar, så skönt. Sen grillade vi kött och hade en myskväll med familjen. <3 Så mysigt. <3 <3 

 


På Lördag så vaknade vi 06.20 första gången men jag lyckades somna om till klockan 10, då åt vi frukost och sen la vi oss i solstolarna. Sen vid 13 så kom bestie hem till mig och vi låg först ute i solen och gottade oss, jag drack is te och läste harry potter. Vid 15 så grillade vi kött och hade potatissallad och lite salland till det, mums! Sen gjorde jag mig iordning och sen så åkte vi på crusing i Tidaholm. Det är så roligt, sommaren är här och man förenas med den stora familjen igen. (kommer göra ett inlägg om min uplevelse från raggar, rockabilly kulturen) Så vi kom hem halv 5 på Söndag morgonen och då flög vi pums i sängen.

       


På Söndag så vaknade vi vid 12 tiden av ett en gammal vän ringde och kom förbi på en cigg. Så mysigt. Så hon var här en liten stund, sen så åt jag och hjärtat en jätte god och nyttig frukost, eller jag gjorde det, han åt bara smörgåsar. Men jag gjorde lite väl mycket frukost till mig så efter det gick jag ut och la mig i solstolen med matkoma från hell och jag satt även och övade och övade och övade på mitt svenska argumenterande tal jag ska ha på Måndag i svenska, alltså idag när inlägget kommer upp sen på kvällen så kollade jag och hjärtat på något pogram, han hjälpte mig med min cykel som behövdes pumpas och hade fått punktering på bakdäcket. :( Sen åkte älsklingen och efter det kollade jag och mamma på det okände och sen ''spårlöst''

  

Har försökt få en bild från varje dag. :)

 

Hoppas ni har haft en bra helg allesammans, för min hade en dålig start men blev jätte bra tillslut! <3

Men nu är det måndag och vi kör på en helt ny vecka full av möjligheter!


Ha det bäst! Så hörs vi! :* 

Av Jasminč Caspersson - 8 maj 2016 20:23

Hejsan Hoppsan bloggisen. Hoppas allt är jätte bra med er mina fina läsare. Med mig så är det helt okej. Nu undrar ni säkert vad det är som händer med mig igentligen, jag går sista året på gymnasiet, det tar mycket utav min tid. I dag är det exakt en månad kvar tills jag ska ta på mig ett stort leende och mina vita kläder. En månad kvar utav min skolgång, sen tar det slut efter 13 år. Jag är så taggad, men så rädd och nervös. Så att mycket utav min tid går till skolan och mina läxor nu. Men jag ska verkligen försöka hålla er mer uppdaterade för jag tycker ju att det är så roligt att blogga, så jag lovar er att verkligen försöka ta mig tiden till att ge er mer blogginlägg och fler bilder. Så jag ska verkligen försöka, jag lovar. och jag måste faktiskt tacka er för att ni är så gryma som står ut med mig. :) 


  

Jag hör av mig imorgon. :) Kram på er! 

Sök här:

Mer om mig:


Hejsan Hoppsan!
Namn: Jasminé
Ålder: 18 år
Födelsedag: 19 April 1997
Relations status: Upptagen
Gymnasium linje: Barn & Fritid
Fritiden: Vänner, familj, pojkvän, gymmar, bloggar, pluggar & försöker fota.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards