jazziie

Direktlänk till inlägg 24 maj 2016

Varför vill jag blogga?

Av Jasminè Caspersson - 24 maj 2016 12:00

hejsan Hoppsan, hoppas verkligen allt är super bra med er. Med mig är det jätte bra, det är ganska mycket stress nu det sista i skolan och med allt annat som ska ordnas inför den stora dagen om drygt två veckor. Men men, idag tänkte jag förklara för er varför jag vill blogga, varför jag vill driva en blogg och varför jag tycker det är roligt.


- Första punkten som jag tänkte ta upp är att jag tycker det är så roligt. Jag älskar att logga in på bloggen och se om det är någon som har kommenterat, att jag har haft en mer läsare idag än igår. Jag älskar det jag tycker det är så roligt. Jag älskar att få både negativa och posetiva kommentarer om mitt bloggande. Det är så roligt.


-Andra punkten jag  tänkte ta upp om varför jag vill blogga är för att jag vill hjälpa, jag har så mycket erfarenhet av mitt liv som jag kan skriva om och hjälpa personer med. Jag har vart med om, mobbning, ångest, föräldrer med sjukdom och en frånvarande förälder är bara några av de få saker jag skulle kunna skriva om och tänk, genom att skriva om något utav det så kan jag hjälpa någon som läser. Den känslan är helt underbar enligt mig. Jag vill att folk ska kunna skriva anonymt frågor om sånt de tycker är jobbigt som jag kan försöka hjälpa dem med. Jag tycker det är roligt att hjälpa, jag vill finnas för allt och alla, okända som väl kända personer.


-Den tredje punkten är att jag älskar att skriva. Jag älskar att skriva om känslor, om vardagen, om påhittade historier, om drömmar ja allt. Jag älskar att skriva om mitt liv, om andras liv, om mina känslor, andras känslor. Skriva egna små berättelser. Jag har alltid älskat att skriva och Svenska har alltid vart en liten smyg favorit ämne i skolan. Jag har aldrig erkänt att jag älskar Svenska men jag gör det. Å att kunna skriva om allt detta eller ah, skriver ju inte om andra personer offentligt men skriva om mig själv osv så att andra får läsa. Jag älskar det. 


-Den fjärde och sista punkten handlar om att insperera och motivera. Jag vill kunna inspirera människor och motivera dem om att aldrig ge upp. Ge små tips om b.l.a skolan osv. Jag kanske inte har visat det så jätte mycket i denna bloggen, men det kommer. Jag lovar, vill kunna inspirera och motivera er till alla möjliga olika saker här i livet.


Så detta är mina fyra punkter om varför jag vill driva en blogg, varför jag tycker det är roligt och varför jag inte ger upp trots motivationen är nere på botten. Men det kommer bli bättre. Har så många roliga ideer på gång och är det ni vill att jag ska ta upp här så är det bara att kommentera. Ni får vara anonyma, skriv bara anonym där det står namn.


Hoppas ni får en underbar fortsatt bra dag så här jag av mig Kram. :)

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasminè Caspersson - 19 juni 2016 21:25


Hej. Tänkte nu ge er en förklaring till varför uppdateringen suger. Varför? Jo för att jag har gjort valet efter några veckors tänkande, att lägga ner bloggen, sluta blogga. Jag kommer inte sluta föralltid men för ett tag, just för att min mobil duge...

Av Jasminè Caspersson - 13 juni 2016 10:03

Hejsan Hoppsan. Just nu sitter jag ute på altan, har vart ute på en 2 km morgon promenad och ätit frukost. Mys, så nu ska jag hoppa in i duschen, sen börja städa i mitt rum.:) Jag har min moster hund på besök här och hon är så söt. Så morgonprome...

Av Jasminè Caspersson - 10 juni 2016 08:47


Hejsan Hoppsan! Just nu sitter jag i en fotölj hemma hos mormor, ska snart hoppa in i duschen och sen gå bort till en salong, där jag ska få hår, smink, naglar och ögonbryn fix. Massa mys för ikväll ska jag gå på bal med mina bästa vänner. Så fin k...

Sök här:

Mer om mig:


Hejsan Hoppsan!
Namn: Jasminé
Ålder: 18 år
Födelsedag: 19 April 1997
Relations status: Upptagen
Gymnasium linje: Barn & Fritid
Fritiden: Vänner, familj, pojkvän, gymmar, bloggar, pluggar & försöker fota.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards