jazziie

Alla inlägg under januari 2016

Av Jasminč Caspersson - 16 januari 2016 10:00

Hejsan Hoppsan.
Ligger för tillfället nerbäddad i min säng, trött och sliten. Förskyldningen sitter kvar ... Men den börjar gå på bättringsvägen ^^
Idag så ska min mor och hennes gubbe ut o käka med ett par kompisar t dem. Så jag bjöd hit en av mina närmsta vänner så hon kommer hit ikväll/eftermiddag så ska vi ha taco mys, och film mys och bara ha kvalitetstid! Men först ska det städas, duschas och göra sig i ordning.

Hoppas ni alla får en grym lördag så ska jag försöka höra av mig under dagen.

Kramiz

Av Jasminč Caspersson - 14 januari 2016 14:06


Hejsan hoppsan. 

Jag tänkte att eftersom att jag inte har pratat om det som står i rubriken hittills i min nya blogg så tänkte jag att jag ska göra det nu. Jag lider av både ångest och depression. Därför kan vissa dagar vara helt underbara och det känns som man vandrar på rosa fluffiga små mål, sen så finns det de dagar där jag inte ens orkar kliva upp ur sängen och ligger där fram till sent in på efter middagen. Jag kan aldrig säga hur jag mår imorgon, jag försöker att inte planera saker längre fram för jag kan inte planera hur jag mår. Så vet jag att jag ska göra något med mina närmsta vänner, för dem vet jag kan stötta mig oavsett hur jag mår. Men är det inte med någon nära vän eller pojkvän eller någon annan familjemedlem så planerar jag inte något längre fram. Utan jag tar oftast dag för dag. Min ångest visar sig oftast i skolan, jag får oftast ångest i de flesta stora folkgrupper. Därför är min skolgång något jag kämpar med varje dag. Träffa nya människor är bland det läskigaste jag vet. Därför är varje dag för mig en utmaning men en del dagar är också hur enkla som helst att ta sig igenom. Så allt är från dag till dag. Därför kan det hända att bloggen ligger på toppuppdatering i flera dagar och sen kanske det inte kommer upp ett enda inlägg på 1 hel vecka. Allt hänger på mitt psykiska mående. Så är det så att jag inte bloggar så är det för att jag helt enkelt inte kommer upp ursängen. Så jag skiter inte i er, jag kan bara inte styra över min psykiska ohälsa.  

 

Slänger in en bild på min fina hund som hjälper mig genom de värsta dagarna: 

   

Kram Jasmine

Av Jasminč Caspersson - 13 januari 2016 14:17

Hejsan hoppsan.
Förlåt st jag inte bloggat men praktiken startade i Måndags och jag jobbar 08:00-16:30 måndag-onsdag. Så tiden springer iväg väldigt fort då det ska ätas och göra läxor när jag kommer hem..
Idag fick jag dock stanna hemma för barnens härliga förskylldningar hoppade över till mig.. Så imorse vaknade jag med 39 graders feber och en röst från någon annan värld. Usch. Så jag ringde och sjukanmälde mig och gick å la mig. Men nu har vi åkt in till mormor men mamma har lagt sig och jag sitter i förtäljer och försöker blunda lite, mår inte 100% just nu...
Men tänkte bara titta in å säga halloj så halloj ;)


/Jasmine

Av Jasminč Caspersson - 11 januari 2016 06:29

Hejsan Hoppsan.
Just nu sitter jag i tv soffan med en nervös känsla. Jag är jätte nervös inför praktiken idag, det kommer gå bra men eftersom jag tycker människor är läskiga, och jag är jätte nervös. Men det ska nog gå bra tillslut :)

Hoppas ni får en toppen dag! Så höra vi senare, kram! :)

Av Jasminč Caspersson - 10 januari 2016 19:10

Hejsan Hoppsan.

Just nu sitter jag i sängen och ska snart bege mig in i duschen men först ska jag plocka iordning lite i rummet, lägga i ordning i låderna och så. Imorgon börjar ju de allra flesta skolan efter jullovet vad jag har förståt det som iallafall och det gör även lilla jag men denna terminen startar vi lite anorlunda, vi startat nämligen med praktik direkt imorgon och sen kommer vi tillbacka till skolan på Torsdag och vi kommer vara ute på praktik Måndagar, Tisdagar och Onsdagar Veckorna 2-11 och sen kommer vi vara i skolan Torsdag och fredag. Kommer bli as kul att få komma ut och lixom uppleva det vi studerar till. Så jag ser fram emot det och jag kommer vara på en förskola med barn 4-5 år. Super kul verkligen.


Så nu ska jag plocka iordning i rummet och sen hoppa in i duschen och förbereda allt för imorgon. :)


 


Kram Jasmine

Av Jasminč Caspersson - 9 januari 2016 10:51

Hejsan Hoppsan. Just nu ligger jag i sängen. Gubben har redan gått upp och fått på dig kläder... Men idag är en sån dag där jag vill sova bort hela dagen.. Orkar inte kliva upp. Energin ligger på botten... Men det är la dags å kliva ner å sätta fart på dagen..

/Jasmine

Av Jasminč Caspersson - 8 januari 2016 15:18

           

Jag älskar värkligen olika citat och ordspråk så tänkte dela med mig av några av mina favoriter. Glöm inte att gå in på min blogg. klicka häär


Pöss och kram<3

Sök här:

Mer om mig:


Hejsan Hoppsan!
Namn: Jasminé
Ålder: 18 år
Födelsedag: 19 April 1997
Relations status: Upptagen
Gymnasium linje: Barn & Fritid
Fritiden: Vänner, familj, pojkvän, gymmar, bloggar, pluggar & försöker fota.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards