jazziie

Alla inlägg under januari 2016

Av Jasminč Caspersson - 8 januari 2016 06:32

             

Ett annat intresse ja har är att fota så tänkte dela med mig av några bilder som jag har tagit. Glöm inte bort att kolla min blogg. Klicka hääär.


Pöss och kram<3

Av Jasminč Caspersson - 7 januari 2016 13:54

 

Så vi har gått igenom lite om men jag är och vad jag står för. Jag kommer nu snacka om mobbning. Jag har själv varit utsatt för det. Inte så illa som många andra. Men jag har fått min del oxå kan man väll säga. Jag kommer inte berätta vad jag var utsatt för inte nu iallafall. Men jag är glad att jag blev utsatt för det har gett mig är en syrka att fortsätta kämpa genom att ha haft det så tuft och vilja kämpa mot mobbning. Så min jobbiga tid i livet har jag gjort om till en styrka som gör att jag kämpa på och vill fortsätta. Jag är med i Friends barn och ungdomsråd. Vilket innebär att jag åker till Stockolm 6 gånger om året och träffar andra ungdommar som brinner för att stoppa mobbning. Vi är som deras expertråd för att få saker ur undrommars syn. Vilket är sjukt kul att få komma med i något sådant och få dela sina tankar och liknade. jag har även gjort en film och varit med i tidningar och snackat om detta. Hoppas ni är nöjda med lite mer info om mig. Nästa kommer jag skriva om mitt nästra intresse vilket är att fotta. Glöm inte min blogg klicka hääär.


Pöss och kram <3 

Av Jasminč Caspersson - 7 januari 2016 11:42

     

Hej ni underbara människor. Mitt namn är Elin och ni kan hitta min blogg hääär. Men innan ni går in där så kan ni få veta lite mer om mig och vad jag står för och tycker. Jag är en tjej på 18 år som bloggat till och från i 3 år tror jag. Jag älskar detta att kunna dela med mig av mina tankar och känslor. Jag är nykterist och har aldrig smakat en droppe alkohål vilket jag är väldigt stålt över och kommer inte göra det. Jag är oxå med i NSF (Nykterhet Scout Förbund) så där är jag nyckter för och det har gett mig styrka att klara detta. Jag fick även mitt körkort betalt om jag var nyckter och inte rökte och snusa innan jag fylde 18 år så mormor betalade mitt körkort super underbart. Fattar ni hur dyrt det är? Jag pluggar även estet teater sista året. Det är super grymy. Jag som mångaa andra vill göra någon skillnad här i världen men jag har en realistisk syn på det hela så jag vet hur jag ska kämpa för detta. Nästa inlägg tänkte jag snacka om mina åsikter king mobbning för det är ett ämne jag brinner för. 


Pöss och kram Elin 

Av Jasminč Caspersson - 5 januari 2016 12:54

Hejsan Hoppsan.
Just nu sitter jag i tv soffan och väntar på att vi ska åka. Idag så vaknade jag upp med feber, usch! Så skulle igentligen vart med 2 vänner idag men fick lämna återbud och sova i några tillimmar till! Men nu har jag börjat piggna till, och det tackar jag för, för om en timme ska jag vara på möte med min psykolog och jag vill inte ställa in det. Så är otroligt tacksam för art jag har piggnat till, jag är fortfarande halvkraslig och seg men men, ett möte ska jag nog klara.;)

Men dags å dra på ytterkläderna och gå med Elvis innan vi åker!
Kram Jasminé

Av Jasminč Caspersson - 4 januari 2016 16:00

1.Har du haft ett bra år?

2015 för mig har bestått av kärlek, tårar, skratt, idioter och mycket mycket mer. Året har varit både bra och dåligt. Men det har hänt mycket posetivt samtidigt som det har hänt negativa saker, men dem ser jag tillbaka på nu och tar lärdom av det istället. 

2.Sammanfatta ditt år med 3 ord?

Kärlek, erfarenhet & skratt

3.Vad är det bästa som har hänt under året?

Kan inte bara välja en sak utan har faktiskt två saker. 

Det första är när mamma sa att vi skulle köpa Elvis, Den lyckan var enorm! Har alltid haft hund men vi var utan hund i fyra år och nu har vi skaffat våran lille Elvis, och han ger så mycket glädje. <3 

Det andra är när jag och Niklas började prata och skriva och jag fick veta att mina känslor för honom var besvarade. Så det är också en av de bästa och härligaste känslor jag haft i år. <3

  


4.Vad är det sämsta som har hänt under året?


I början av året var jag tillsammans med en kille som utnytjade mig och lekte sönder med mina känslor och som behandla mig riktigt illa(psykiskt och INTE fysiskt). Å de är det absolut sämsta som har hänt mig i år.

5.Vad önskade du hade gjort mer av?

Att jag hade varit klokare och satsat mer på livet och haft roligare i början av året och inte bara vart hemma hela tiden. Även att jag lagt mer tid och energi på att faktiskt vara i skolan och sköta mina skoluppgifter.(Var väldigt dåligt med det de sista) 

6.Vad önskar du att du hade gjort mindre av?

Jag vet faktiskt inte, vart så förbanat dumsnäll mot alla som jag var i vissa perioder perioder kanske. 

7.Vad gav dig gmest lycka under året?

Min älskade vovve, Elvis och min älskade gubbe, Niklas och hans dotter N. 


Bjuder på en av bilderna från 2015:

 


Kram Jasmine



Av Jasminč Caspersson - 4 januari 2016 08:55

Havegrynsgröt.

Hejsan hoppsan, har precis fått i mig min frukost, havegrynsgröt. Nom nom. Idag ska jag och moder in till Lidköping och hjälpa mormor å handla och sånt och sen ska vi även åka och simma, hur mysigt?! :D

Hoppas ni får en bra dag!
Kram!

Av Jasminč Caspersson - 3 januari 2016 22:10

Hejsan Hoppsan.


Just nu har jag lagt mig en liten stund i sängen, håller på att lägga över kläder till byrån och grejerna i byrån till garderoben. Men jag har tyvärr problem med min rygg så den skriker åt mig att inte röra mig mer just nu .. Men jag måste bli klar för hela sängen är FULL av grejer, hur gör man då? Esch, jag trotsar min rygg, den får ju vara still hela natten sen endå. 


Idag när vi var hemma hos mormor och träffade släktingarna från göteborg så blev det bestämt att vi ska kolla på en helg när jag och mamma åker ner till göteborg så ska jag och min sysling gå och prova balkläningar eftersom att vi inte vet vad vi vill ha och sen ska vi ut på partaj på kvällen. :D Så jag är jätte taggad inför detta och ser fram emot detta oehört mycket. :D Ska bli så kul verkligen speciellt eftersom det är två år sedan jag träffade min syssling nu, tror jag. 


Men nu tänkte jag göra klart i rummet och sen krypa ner i sängen och sova, måste gå promenad med Elvis först(våran hund)

 

Slänger in en bild på min lilla älskling som jag tog i sommras med min Canon EOS 1100D. :D    


Kram Jasmine

Av Jasminč Caspersson - 3 januari 2016 11:26

Hejsan Hoppsan.

Tänkte skriva ett litet snabbt inlägg innan jag gör mig iordning.Min älskling åkte hem för en liten stund p.ga av vatten pumpen i hans bil läcker så han var tvungen att bege sig hem och skruva med bilen, annars brukar han inte åka förens 5/6 på efter middagen men idag blev det andra planer. Jag tycker det är lite tråkigt men men, har ju fått träffa honom hela helgen. <3

 Nu ska jag och min mor ska in till Lidköping för att träna och för att träffa lilla mormor som har varit i Göteborg över nyår hos sin syster. Så dem ska köra hem henne, så vi får träffa mammas moster och kusin från göteborg idag. :D Tycker det är jätte kul att träffa dem för det är ju inte så ofta det händer att jag faktiskt får träffa dem, efter som de bor nere i göteborg och vi åker inte ner dit så ofta och dem kommer inte upp hit så ofta. Så det är kul när man väl får träffa dem. Så nu ska jag dra på mig lite snyggare kläder och göra mig redo för en dag med fika och träning ;) Låter som en JÄTTE bra kombo, hahah, kanske inte. Men ni får ha en grym söndag så hör jag av mig.


 


/Jasmine



/Jasmine

Sök här:

Mer om mig:


Hejsan Hoppsan!
Namn: Jasminé
Ålder: 18 år
Födelsedag: 19 April 1997
Relations status: Upptagen
Gymnasium linje: Barn & Fritid
Fritiden: Vänner, familj, pojkvän, gymmar, bloggar, pluggar & försöker fota.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards