jazziie

Alla inlägg under februari 2016

Av Jasminč Caspersson - 15 februari 2016 05:24

Godmorgon bloggisen!
Har precis vaknat så sitter i sången och jespar för fullt. Är super trött över om jag går upp denna tiden varje morgon när jag ska till skolan med.. Men men, man kan inte alltid vara morgon pigg. Så nu ska jag dra på mig kläder och plocka fram mina hörlurar, min bok och min dricka så är jag redo för en dag i Ullared. :D


Hoppas ni får en grym dag så ska jag försöka göra av mig under dagen! Kramiz!

Av Jasminč Caspersson - 14 februari 2016 21:08

Hejsan Hoppsan!
Älsklingen åkte hem för en stund sen. Så när han åkte passade jag på att plocka iordning i rummet och ställde mig i en lång varm dusch. Idag var det extra jobbigt och säga hejdå till min gubbe, även om jag vet att jag får träffa honom på Fredag igen. Så tog lite kvalitets tid till mig själv för å bli lite gladare. Så nu har jag krypt ner i sängen för å läsa några kapitel i Harry Potter och Fenixorden och njuta av en kopp te och så har jag på Takida i bakrunden. Sen ska jag sova. Imorgon åker vi kl 06.00 härifrån, jag & mamma & mormor å beger oss mot Ullared.:)

Ni kommer uppdateras under dagen. Jag lovar!

Ni får sova så gott fina läsare så hörs vi imorgon.:)

Av Jasminč Caspersson - 14 februari 2016 14:56

Hejsan Hoppsan! Nu har jag och gubben vart ute och Övningskört. <3
Idag så fick jag köra nere i Kvänum alltså den större byn som ligger brevid byn jag bor i. ;)
Det gick super bra! Jag tvivlar tyvärr lite för mycket på mig själv så tror inte jag ska klara det. Men jag klarar det.:)

Nu ska vi dra oss hem till mormor för att hämta henne.:)
Sen imorgon drar jag, mamma och mormor ner till Ullared.:)) ska handla lite till studenten osv :) Kommer bli super bra. Men ska vara lite social med gubben nu.

Hoppas ni har en bra söndag, och kom ihåg att just du är awesome!

/Jazziie

Av Jasminč Caspersson - 14 februari 2016 11:05

Godmorgon bloggisen. Just nu ligger jag och gubben i sängen, men han snarkar fortfarande så under tiden han gör det så har jag tänt doft ljus och ligger å läser i Harry Potter och Fenixorden och gotta i mig av alla <3-dag godis jag och gubben fick av mor. Ganska mysig start på en söndags morgon endå.

Hoppas ni alla får en mysig alla hjärtans dag.??

Kramiz Jazziie

Av Jasminč Caspersson - 13 februari 2016 19:34

Efter att ha legat hela dagen med babe i sängen/soffan, så e vi nu påväg in till Lidköping för å spela lite spel och åka runt å kolla läget med bästa Sara.<3
Jag e dock fortfarande jätte slö men jag överlever nog.:)

Nä får väl kolla upp på vägen igen eftersom jag e åk sjuk ;)

Av Jasminč Caspersson - 13 februari 2016 08:09

Godmorgon alla fina läsare.
Idag så är det morgon mys på hög nivå. Myser med min vovve och även fått liv i mitt hjärta.

Idag händer inte mycket alls, mellomys ikväll och underlagen så är det Svenska rallyt så får la glo på de hela dagen, för gubbens skull. ;)

Men dags att dra sig neråt å ordna lite frukost.:)

Ha en underbar Lördag finisar och kom ihåg att just DU som läser detta, just DU är speciell.<3

Av Jasminč Caspersson - 12 februari 2016 10:44

Hejsan Hoppsan. Efter att jag fick sjukanmäla mig i Tisdag med ett psyke som inte finns till att att vara sjukanmäld fram till idag så börjar psyket rätta till sig. Idag orkade jag gå upp ur sängen och har till och med orkat le och kommunicera med vänner idag. Gjorde dock valet att vara hemma även idag. Idag så har vi den stora rensar dagen,  vi brkar ha det runt 2 gånger om året,  så idag stor städar vi och ränsar HELA huset och sen stor städar, så låt säga att vi inte kommunicerar med varandra i familjen just nu utan är mest ovänner. hehe. Men kommer bli gött sen ikväll är allt är klart. 


Sen idag är det ju även fredag idag och det betyder att älsklingen kommer hit ikväll och jag får somna och vakna brevid honom i två nätter. Jippie. :))) Han är min klippa just nu. <3 


Var även ute en sväng med min vovve så skulle gå en liten promenad, men försvann i egna tankar så det blev en 60 mintuer..xD Oups.... hehe. Men jag njöt och Elvis njöt så de var la bra.


Men dags att fortsätta med allt som ska göras, ha det bäst! 


Bjuder på bild på mig och morfar så länge:* <3 

 


/Jasmine

Av Jasminč Caspersson - 10 februari 2016 13:30

Hejsan Hoppsan på er! 

I detta inlägget tänkte jag prata om ett känsligt ämne för mig och min uppväxt och som ni ser i rubriken så kommer det handla m föräldrar som inte kan kommunicera. 


Idag är jag 18 år och har väldigt bra realtion med min mamma men inte med min pappa. 

Så långt tillbacka som jag kan minnas så har inte mina föräldrar kunnat komunicera med varandra. Jag har alltid fått vara mellan handeln, ''säg det till pappa'' ''säg det till mamma''. När jag var 6-10 år så tyckte jag ju självklart att det var super jobbigt att mina föräldrar inte kunde kommunicera med varandra utan att börja bråka. Vi hade krångliga scheman för att jag skulle vara lika hos båda föräldrarna så det kunde se ut Mån-Tis pappa, Tis-Tors mamma, Tors-Lördag Pappa, Lördag-Måndag mamma. Sen nästa vecka kunde det vara att vara hos mamma hela veckan och pappa på helgen och veckan därefter varar hos pappa hela veckan och mamma på helgen.  Jag hade inte en riktigt fast punk när jag flyttades runt, jag hade det mesta hos både pappa och mamma men det var endå jobbigt att förflyttas runt även om de både i varsin ende av stan. Men när jag kom upp mot 10-12 så fick jag börja bestämma själv vart jag ville vara och jag var mest hos mamma för där fick jag lite mer frihet och mamma jobbade inte som pappa så jag fick faktiskt umgås med henne. Sen när jag och mamma flyttade till Öttum så var det som att något bröts mellan mig och pappa, därifrån så gick umgänget bara utför. Idag så kan mamma prata om minnen med pappa och hon kan prata om honom men min älskade pappa tål fortfarande inte att prata med mamma och blir arg när jag talar om henne eller våran familj på hennes sida. För mig var det bara att acceptera att dem aldrig komemr komunicera med varandra. Sorgligt? Ja. Sanningen? Japp. Så för mig var det bara att acceptera och idag är jag van vid att de inte kommunicerar och att jag fortfarande är mellan handeln. 


Jag tycker än idag att det är fruktansvärt jobbigt att mina föräldrar inte tål varandra och börjar redan nu få panik inför studenten. Kommer båda kunna komma dit utan att det blir bråk? Jag vill verkligen att alla ska vara glada men det kommer bli svårt. Sjukt jävla svårt. Det bästa vore att ha två olika ''kalas'' efter för att de inte ska bli bråk, men jag är 1 person och kan inte dela på mig, även om jag vill. 


Men ni som finns därute om ni har en liknande situation men inte lärt er acceptera det? Det är bara att göra, dina föräldrar kommer antagligen aldrig komma överens och alltid ha något otalat med varandra. Så försök acceptera det och älska dina föräldrar lika mycket.


  

/Jasmine

Sök här:

Mer om mig:


Hejsan Hoppsan!
Namn: Jasminé
Ålder: 18 år
Födelsedag: 19 April 1997
Relations status: Upptagen
Gymnasium linje: Barn & Fritid
Fritiden: Vänner, familj, pojkvän, gymmar, bloggar, pluggar & försöker fota.

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards